Amnesty_2V petek, 1. 2. 2013, se nam je na Gimnaziji Jesenice pridružila gospodična Amy Skinner, predstavnica slovenske podružnice Amnesty International, mednarodne organizacije za boj za človekove pravice, in v 3. š., 3. e in 2. c izpeljala 2-urne delavnice na temo človekovih pravic.

Po kratkem uvodu smo se najprej s pomočjo zabavne igre razdelili v delovne skupine. Za začetek je morala vsaka skupina definirati določen pojem, povezan s človekovimi pravicami, nato pa je sledilo aktivno razglabljanje o naših izdelkih in povezavi med samimi pojmi.

Amnesty_1Ko smo končali s prvim delom delavnic, smo dobili sveženj različnih definicij revščine. Po skupinah smo jih ovrednotili – od tiste, s katero smo se najbolj strinjali, vse do tiste, s katero smo se strinjali najmanj. Svoja mnenja smo v kasnejši debati na ustvarjalen in zanimiv način burno zagovarjali in razvil se je res nadvse poučen pogovor, v katerem smo se poleg splošnega znanja o človekovih pravicah in njihovem kršenju naučili tudi pestro paleto novih angleških besed – celotna delavnica je namreč potekala v angleščini.

Amnesty_3Za konec smo si ogledali kratek film o katastrofi in uničenju delte reke Niger v Nigeriji, posledično pa tudi o porušenem ekosistemu in načinu življenja domačinov, kar je s svojo malomarnostjo povzročila nizozemska multinacionalka Shell Oil. Glede na to, da je o teh tragičnih dogodkih poročalo zanemarljivo število medijev (omeniti moram, da je večina izmed nas za to slišala prvič), smo si nabrali tudi veliko znanja o posledicah porušenega ravnovesja v naravi.

 

Amnesty_4Osebno sem delavnice doživel kot izjemno zanimivo medpredmetno povezavo med angleščino, sociologijo in ekologijo ter si nabral zares veliko koristnega znanja. Z mano se strinjajo tudi moji sošolci in sošolke, ki v delavnicah niso uživali nič manj kot jaz. Delavnica je bila vrhunsko izvedena in imeli smo se res lepo.

Jakob Kveder, 2.c

mentor: Tina Mulec, prof. angleščine

Dostopnost