V četrtek, 17. 12. 2015, se je skupina štiriindvajsetih dijakov iz 2., 3., in 4. letnika Gimnazije Jesenice odpravila na šolsko ekskurzijo v Strasbourg. St (44)Po enajstih urah smo prispeli v to francosko mesto, ki leži tik ob meji z Nemčijo. Prvi dan je bil na sporedu ogled mesta, ki ga je vodil uslužbenec Informacijske pisarne Evropskega parlamenta v Sloveniji. Po kratkem premoru za kosilo smo se vkrcali na ladjico in odpluli na uro in pol dolg ogled mesta po reki L’Ill. Mesto je zelo lepo praznično okrašeno in je tudi poskrbelo za takšno vzdušje, ko smo se zvečer sprehajali po ulicah. Ob koncu popoldneva smo z avtobusom odšli proti našemu hotelu. Večerjo smo imeli organizirano v majhni restavraciji, kjer so nam med drugim postregli tudi z lokalno specialiteto –alzaško tarte flambée. Po obilni večerji smo odšli v hotel, kjer smo zaspali in nabirali moči za veliki dan. V petek se je naš dan začel že zelo zgodaj. Ob osmih smo bili že dogovorjeni v parlamentu, kjer so nas tudi podrobno pregledali. Predstavili so nam tudi potek dneva in nas pospremili v jedilnico, kjer smo ob kavi čakali na nadaljnja navodila.
St (74)Ob deseti uri zjutraj se je začel uradni program v plenumu ali sejni sobi v katerem je sodelovalo 463 dijakov iz cele Evrope Vsak od nas je zasedel eno izmed mest evropskih poslancev in pozdravili so nas uslužbenci Informacijske pisarne ter tudi drugi poslanci. V celotnem dnevu smo naredili veliko, od predstavitev držav do igre Eurogame in sodelovanja po komitejih. Z vsem tem smo spoznali le majhen delček vseh dolžnosti, ki jih morajo opravljati evropski poslanci. Mnogo nas je aktivno sodelovalo v vseh delih tega izjemno zanimivega dneva in tudi sam sem bil izbran, da predstavim delo ene od šestih komitejev. Poleg tega sem v uvodnem delu predstavil šolo in Slovenijo. Vsi udeleženci smo sodelovali v tekmovanju Eurogame ekipi.  Marina Čančar in Gaja Novković sta se uvrstili v finale, kjer je Gajina ekipa tudi zmagala. Po zaključku smo se vrnili v hotel in se še zadnjič zvečer odpravili na sprehod po Strasbourgu. Na žalost nas je naslednji dan že čakala vožnja domov in zagotovo lahko povem, da so ti trije dnevi za vse minili prehitro. Ta izkušnja ne bi bila tako posebna brez spremljevalcev in voznikov, katerim gre še posebna zahvala.